بی بی کرم یا سی سی کرم؟

بی بی کرم یا سی سی کرم؟

بی بی کرم یا سی سی کرم ؟

 

اگر به داروخانه مراجعه کرده باشید در قفسه های آرایشی و بهداشتی کرم هایی تحت عنوان سی سی کرم و یا بی بی کرم را دیده اید.

در این مقاله به این میپردازیم که این کرم ها چه هستند و کدام یک مناسب پوست و استفاده ماست ؟

 

بی بی کرم و سی سی کرم ها در واقع محصولاتی چند منظوره اند که هم کار محصولات آرایشی را انجام می دهند و هم کار محصولات مراقبت از پوست. این کرم ها بسته به ترکیباتشان کار پرایمر، کرم پودر، فونداسیون، هایلایتر، مرطوب کننده، مات کننده، ضد آفتاب و حتی درمان مشکلات پوستی را انجام می دهند.

با استفاده ازین کرم ها در روتین پوست شما می توانید روتینتان راساده تر، کم هزینه تر و کم زمان تر کنید، با این حال سی سی و بی بی کرم ها تفاوت هایی دارند که در این مقاله به آن میپردازیم و به شما کمک میکند فرآورده مورد نیازتان را بهتر انتخاب کنید.

 

بی بی کرم چیست ؟

بی بی در واقع مخفف Beauty Balm یا Blemish balm است. این فرآورده کاور خیلی خوبی به پوست می دهد و این کرم لکه های پوست را به خوبی پوشانده و ظاهر میکاپ شده ای را به پوست می دهد و چون در ترکیباتش موادی مانند ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، مرطوب کننده و آبرسان ها، ضد آفتاب های معدنی و ترکیبات ضد لک و ضد چروک دارد؛ در عین پوشاندن نقص های پوستی اثرات درمانی هم برای پوست دارد.

این ترکیبات بی بی کرم را تبدیل به انتخابی عالی برای پوست های خشک می کند (دقت کنید اگر بی بی کرم اس پی اف کمتر از ۳۰ دارد باید از ضدآفتاب مناسب هم استفاده کنید).

 

سی سی کرم چیست ؟

سی سی کرم همانند بی بی کرم است اما کاور بیشتری دارد و برای تصحیح  نواقص رنگ پوست مانند قرمزی، رنگ پریدگی، سیاهی دورچشم، ناهماهنگی پوست، اسکار آکنه و ... انتخاب مناسب تری است.

در ترکیب سی سی کرم  ویتامین، آنتی اکسیدان، ضد آفتاب های معدنی، روشن کننده ها، ترکیبات ضد چروک و نرم کننده ها وجود دارد و چون در ترکیبشان مواد ضد چروک بیشتری وجود دارد این فرآوررده را انتخاب بهتری برای افراد دچار چروک یا لک های ناشی از بالا رفتن سن می کند و همچنین چون سبک تر است و ظاهر مات تری به پوست می دهد انتخاب مناسبی برای پوست های چرب است.

 

در نتیجه

 اگر پوستتان چرب و جوش دار است سی سی کرم انتخاب مناسب تری برای شماست (البته سعی کنید سی سی کرمی را انتخاب کنید که اویل فری بوده و در ترکیبش مواد مانند سیلیکا، شارکول، تی تری یا سالیسیلیک اسید داشته باشد).

اگر پوستتان خشک است بی بی کرم به علت آبرسانی و مرطوب کنندگی بهتر انتخاب مناسب تری برای پوست شماست.

 

تفاوت بی بی و سی سی کرم با ضد آفتاب های رنگی

 

اگر ساده بخواهیم بگوییم ضد آفتاب های رنگی ورژن ساده تر بی بی کرم ها اند و کاور کمتری نسبت به بی بی کرم ها دارند.

دیدگاه ها (0)

ارسال دیدگاه

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری